A. Aysun Sandıkcıoğlu

0


1962 Balıkesir doğumlu olan A. Aysun Sandıkcıoğlu,
ilk ve ortaokul öğrenimini Balıkesir’de tamamlamıştır. Lisenin ilk iki yılını yatılı olarak İzmir Türk Koleji’nde okuyan Sandıkcıoğlu, 1979 yılında Balıkesir Koray Lisesi’nden mezun olmuştur. 1981-1983 yılları arasında Bursa Tophane Endüstri Meslek Lisesi’nde uygulanan Osanor Eğitimi Projesi kapsamında meslek fark dersleri alarak, Makine Ressamlığı Bölümünden teknik ressam olarak mezun olmuştur. Dört yıllık lisans eğitimini Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik-Cam Ana Sanat Bölümünde tamamlamıştır.

2009 yılında aynı üniversitenin enstitüsünde “Askeri
Müzik Topluluğu Mehter, Geleneksel Kıyafet ve Müzik
Enstrümanlarının Plastik Açıdan Seramik Sanat
Objelerine Dönüşümü” adlı tez çalışması ile yüksek
lisans eğitimini bitiren A. Aysun Sandıkcıoğlu, 19 Kasım 2011-19 Ocak 2012 tarihleri arasında, 2011 yılını Türkiye yılı ilan eden The City University of New York Queens Kolej’in davetlisi olarak New York Flushing’de sergiye katılmıştır. Serginin küratörlüğünü sanat bölümünden Prof. Dr. Sing-Ying Ho yapmıştır.


Kişisel Sergiler
2010 – “Mehterden Modern Sanata Yansımalar”, Yerebatan Sarnıcı-Sultanahmet, İstanbul
2010 – “Geçmişten Bugüne Fetih Başlıkları”, Harbiye Askeri Müzesi-Harbiye, İstanbul 2010 – “Mehter I”, Çetin Emeç Sanat Galerisi, İzmir
Ödüller
2008 – 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi Seramik Yarışması Başarı Ödülü, İzmir
2006 – Kültür Turizm Bakanlığı 67. Devlet Resim ve Heykel Yarışması Başarı Ödülü, Ankara
2005 – Çanakkale 18 Mart Üniversitesi “Geçmişten Günümüze Çanakkale Seramikleri” Yarışması Özel Ödülü, Çanakkale 2002 – Turgut Pura Vakfı Heykel Yarışması, İzmir İl Turizm Özel Ödülü, İzmir
Yer Aldığı Seminerler
2008 – “Askeri Müzik Topluluğu Mehter, Geleneksel Kıyafet ve Müzik Enstrümanlarının Plastik Açıdan Seramik Sanat Objelerine Dönüşümü”, Dokuz Eylül Üniversitesi GSF Seminer Salonu, İzmir
2006 – “Mimari’de Kullanılan Seramik Çanaklar”, Dokuz Eylül Üniversitesi GSF Seramik Cam Bölümü Toplantı Salonu, İzmir

Comments are closed.