Dagmar Göğdün

0

Dagmar Göğdün Zeitz – Almanya’da doğdu, mühendis olan babasının mesleği gereği Meksika, İspanya ve Lüksemburg gibi yabancı ülkelerde bulunması nedeni ile çok hareketli bir çocukluk geçirdi.

Sekiz değişik okulda ve Almancanın yanı sıra İspanyolca, Fransızca ve İngilizce dillerinde eğitim gördü. Herşeye rağmen İngilizce ve İspanyolca dilleri mütercimi oldu. İstanbul’dan iş teklifi alınca kabul ederek Türkiye’ye yerleşti. Burada evlenerek 1965 den beri İstanbul’da yaşamaktadır. Güzel Sanatlara ilgisi Türkiye’nin modern yüzünü Avrupa’ya tanıtmayı amaçlayan bir Rotary projesi ile başladı. Bu amaç ile İstanbul Mimar Sinan Üniversitesi Asistanlarının eserlerinden oluşan sergi Frankfurt ve Viyana’da sergilendi. Bu sergiyi organize eden Bayan Göğdün güzel sanatlardan o kadar etkilendi ki, bundan sonra kendisini bu konuda çalışmaya adadı. Mimar Sinan Üniversitesi’ne bir süre misafir öğrenci olarak devam etti ve ressam Tanju Demirci ve İrfan Önürmen’den özel dersler aldı.
Şimdiye kadar 13 kişisel sergisi olup birçok da grup sergiye katılmıştır.

Belli başlı kişisel sergileri :

1996 – Bin bir Çiçek, Türkiye İş Bankası Sanat Galerisi, Erenköy/İstanbul,
1998 – Meksika’dan Hatıralar, Toprak Bank Sanat Galerisi, İstanbul,
2002 – Tehlikedeki Güzellik, Türkiye’nin Florası ve Endemik Bitkiler,Hamburg Üniversitesi Botanik
Bahçesi, Hamburg,
2008 – Flower Mania, Odakule Sanat Galerisi, İstanbul,
2010 – Başrolde Mor, Odakule Sanat Galerisi, İstanbul,
2012 – Kameliya Show, Doku Sanat Galerileri, İstanbul
2014 – Doku Sanat Galerileri, İstanbul

Grup Sergileri:

2001 – Bahariye Sanat Galerisi, İstanbul,
2003 – Harbiye Askeri Müzesi, İstanbul,
2005 – Mine Sanat Galerisi, D-Marin Turgut Reis, Bodrum,
2006 – Art Fusion Gallery, Miami, ABD,
2007 – Art Fusion Gallery, Miami, ABD
2008 – Mine Sanat Galerisi, İstanbul,
2012 – Ward Nasse Gallery, New York,
2012 – Doku Sanart Galerileri, İstanbul,
2013 – Doku Sanat Galerileri, İstanbul,
2013 – Southern Nevada Museum of Fine Arts, Las Vegas,
2014 – Doku Sanat Galerileri, İstanbul

Comments are closed.