Fabrikasyon

0
Harita yükleniyor...

Tarih/Saat
Date(s) - 11/09/2017 - 07/10/2017
18:00 - 20:00

Mekan
Schneidertempel Sanat Merkezi

Kategoriler


Gili Avissar, Stephanie Müller, Lisa Simpson
11.09.2017 – 07.10.2017
Açılış: 18:00-20:00
Mekan: Schneidertempel Sanat Merkezi
Küratör: Tuçe Erel

‘Fabrikasyon’ mekâna özgü kumaş bazlı yerleştirmeler yapan üç görsel sanatçı Gili Avissar (İsrail), Stephanie Müller (Almanya) ve Lisa Simpson (Brezilya)’nın katılımıyla, Tuçe Erel’in küratörlüğünde, İstanbul’un tarihi mahallesi Galata’da yer alan Schneidertempel Sanat Merkezi’nde açılacaktır. Stephanie Müller ve Lisa Simpson’ın kıyafet dikerek müzik yaptıkları ‘Amfilenmiş Dikiş Makinaları Duosu’nun canlı müzik performansının da olacağı açılış 11 Eylül’de gerçekleşecek. Sergi 7 Ekim 2017’ye kadar açık kalacak.
Sanatçıları bir araya getiren bağlantı, her sanatçının kumaşı medya olarak kullanması ve mekâna özgü gerçekleştirecekleri enstalasyonlar ile hem kendi aralarında hem de Osmanlı döneminde Aşkenazi terziler birliği tarafından Sinagog olarak inşa edilmiş mekanın geçmişi ile diyalog kuruyor.
Her sanatçı, kumaş ile kurduğu sanatsal pratiği ile giyim endüstrisinin kısmen kimliklerimizi yapılandırdığını da vurguluyor. Gündelik hayatımızın bir parçası olan tekstil endüstrisi, dünyadaki en büyük endüstrilerden biri olarak sosyo-ekonomik bir fenomen. Fabrikasyon sergisinde, sanatçılar kendi aralarında paralellik kurarken, mekanı da enstalasyonları ile dönüştürecekler.
Kumaş, Avissar’ın işlerinin ana malzemesidir. Sanatçı, kumaşı boya ile birleştirerek sergi mekânlarında büyük ebatlı yerleştirmeler gerçekleştiriyor. İnşa etmek, içinde yaşamak ve dönüştürmek için yerler olarak algıladığı sabitlenmemiş ortamlar yaratma pratiğinin merkezinde göçebeliğin varoluşsal durumu yer alıyor. Avissar, ‘Beeri Ağacı’ (2014) videosunu aynı videodan yola çıkarak gerçekleştirdiği çadır işi ile beraber Scheidertempel Sanat Merkezi’ne uyarlayarak sergileyecek. Sanatçının video işlerini içeriğini stüdyosunda veya doğada yarattığı yerleştirmeler ile yaptığı performanslar oluşturur. Avissa’ın enstalasyonu, ‘Beeri Ağacı’ (2014) videosu ve eşlik edecek diğer çeşitli fotoğraflar ile beraber mekanı orijinal bağlamında çıkartıp başka bir varlığa dönüştürecek.
Lisa Simpson sanatsal pratiğinde, ikinci el kıyafetler ve kumaş artıklarından heykelsi kıyafetler üreterek batılı tüketim alışkanlıklarını sorguluyor. Simpson dikiş makinesini solo ve grup performanslarında müzikal enstrüman olarak kullanarak, müzik kompozisyon öğretisinde sıkça kullanılan özgür doğaçlama ve belirsiz konseptlere dayanan yumuşak heykellerini yaratıyor. Sergi için Simpson, Stephanie Müller ile birlikte, geçmişteki performansları sırasında ürettikleri kıyafetlerin yanı sıra, Istanbul’da buldukları malzemeler ve özellikle ikinci el dükkanlar, hızla soylulaştırılan Bomonti ve Dolapdere’deki tekstil atölyelerden bulacakları kumaş artıklarıyla bir yerleştirme sunacak.
Stephanie Müller, kumaş, tekstil ürünleri ve sesi bir araya getiren yerleştirmeler ve işler üretiyor. Müller, yanı sıra Klaus Erich Dietl işbirliğinde video işleri de üretiyor. 2014 yılından beri de Stephanie Müller ve Lisa Simpson’ın Mikrofonlanmış Dikiş Makinesi ikilisi var. Bu ikili, hazırlanmış, çeşitli objelerle ve amfiyle ses kaynağına ve enstrümana dönüştürülmüş dikiş makinelerini çalıyorlar. Stephanie ve Lisa, sergi açılışı süresince dikiş makineleri ile ses performansları gerçekleştirecekler.
Bu sergi, 40. Yılını kutlayan Mazars Denge’nin ana sponsorluğunda gerçekleştiriliyor. Mazars Denge’nin ana sponsorluğunun yanı sıra İsrail Büyükelçiliği İstanbul, Münih Kültür Ofisi, Compagnia di San Paolo destekli European Cultural Foundation’ın STEP seyahat fonu ve Alberto Cimetta seyahat fonu ‘Fabrikasyon’ sergini desteklediler.

Gili Avissar
1980 Hayfa doğumlu Gili Avissar, farklı disiplinlerde işler üreten bir sanatçı, Tel Aviv’de yaşıyor. Gili Avissar’ın farklı teknikleri kullanarak ürettiği işleri, sürekli değişen alanlar yaratıyor. Avissar, işlerinin fiziksel olarak bir parçası oluyor: video işlerinde boyanın içinde yuvarlanıyor, kendi kumaş heykellerini giyiyor ve kendi yarattığı maskeleri takıyor. Her yeni iş, bir önceki iş ile bağlantılı ve bir önceki işten malzemeleri de yeniden kullanarak, renkleri yeniden keşfediyor, nesneleri yeniden şekillendirip, başlangıç ve bitiş döngüsüne vurgu yapıyor. Bu döngü de Avissar, mütemadiyen kendini belgeleyerek, kendi atölyesinde çektiği videolar ile sadece kendi estetik manifestosunu öne sürmüyor, yanı sıra geçiciliği de kayıt altına almış oluyor. Sanatçının video işleri, onun mahrem dünyasına geçişi sağlayan kapı görevi görüyor ve izleyiciyi sanatçının metodolojisiyle de buluşturuyor. Bu bağlamda Avissar’ın videoları, Video Art fikrine de meydan okuyor, elbette sanatçının amacı video sanatını yeniden tanımlamak değil; ama Avissar’ın videoları, sanatçının gerçek pratiğini gözler önüne sürebildiği bir mecra oluyor. Avissar’ın video külliyatında, sanatın her türlü medyasını kullandığı görülüyor: bazen heykelin doğasıyla özdeşleşiyor, kimi zaman sanatçının performatif karakterini ortaya çıkartıyor, kimi zaman resim, kimi zaman da büyük ebatlı yerleştirmeleri videolarında görüyoruz. Avissar’ın işlerinde ilk etapta görülen dönüştürücü pratiğin ötesinde, sanatçının işlerinde kavramsal ve maddesel anlatıların birleşmesi önemli bir rol oynuyor.
http://www.giliavissar.com

Stephanie Müller
Stephanie Müller deney yapma ve doğaçlama şevkiyle dolu bir görsel sanatçı ve sosyal bilimci. Sanatçı; iletişim bilimleri, sosyoloji ve psikoloji alanlarında yüksek lisansını tamamladı. (LMU Münih) ve ayrıca sanat ve terapi alanında Münih Sanat Akademisi’nde eğitim aldı. Eğitimi sırasında tekstil ve medya sanatını bir araya getiren rag*treasure projesini kurdu. Oxford’da yaşayan şarkı yazarı Laura Melis Theis ile birlikte deneysel müzik grubu beißpony’i kurdu. 2013 Ekim ayında Chicks on Speed müzik şirketinden de çıkış albümü yayınlandı.
Sanat projelerinin yanı sıra Stephanie Müller üniversitede misafir öğretim görevlisi olarak çalışıyor. 2014 yılından beri Salzburg Üniversitesi ve Mozarteum himayesi altındaki ‘Making Art – Taking Part’ (Sanat Yapmak – Yer Almak) araştırma projesinde yer alıyor.
Müller, New York’ta Sidewalk Cafe’de, Roma’da Cineclub Detour’da, Vienna’da Museumquartier’de ve Kunsthalle Schirn’in (Frankfurt a. Main) davetiyle Karlsruhe’deki ZKM’de ses performansları gerçekleştirdi. Klaus Erich Dietl ile birlikte yönettikleri uzun metrajlı film ‘The Mouth – Our Ultimate Prison’ (Ağız – Bizim Nihai Hapishanemiz) filminin prömiyeri Temmuz 2017’de Münih’teki Lenbachhaus’ta gerçekleştirildi.
Diyalog, Müller’in sanatsal ve araştırma projelerinin en önemli parçasıdır. Sanatçı, İngiliz Sanat Konseyi ve Goethe Enstitüsü gibi kurumlar tarafından destekli uluslararası sanatsal değişim projelerine katıldı. Antwerp (Belçika), Austin (Teksas, ABD), Lviv ve Kiev ( Ukrayna), Cakarta (Endonezya)’da misafir sanatçı programlarına katıldı. Şu an da Müller, iş birliği yaptığı Klaus Erich Dietl ile birlikte BE Festivali kapsamında, Avrupalı misafir sanatçı statüsüyle Birmingham’dadır.
www.flachware.de/stephanie-mueller

Lisa Simpson
Lisa Simpson sanatçı, müzisyen ve terzi.
Sanatçı 2003 yılından beri mikrofonlanmış ve enstrümana dönüştürülmüş dikiş makinesi ile ses performansları yapıyor. Gün içerisinde, sanatçı istenmeyen kıyafetlerle uğraşıyor, onları kesip biçiyor ve yeniden giyilebilir formlara sokuyor. Gece ise dikiş makinesiyle başka müzisyenlerle buluşuyor ve Lisa dikiş makinesinin sesi ve ritmiyle diğer müzisyenlerle birlikte doğaçlıyor. Sanatçının dikiş makinesi mikrofonlanarak bir müzik aletine, eski kıyafetler ise giyilebilir heykellere dönüşüyor.
Sanatçı, Tuiuti do Paraná Üniversitesi’nde güzel sanatlar alanında lisans eğitimini tamamladı. Sonrasında Emily Carr üniversitesinde uygulamalı sanatlar yüksek lisans eğitimini sanat ve tasarım alanında yaptı. Sanatçı yaratım sürecinde dikiş makinesinin performatifliğine odaklanırken, izleyici katılımının ilham kaynağına dönüşmesine de önem veriyor. Simpson, insanların gardıroplarını dönüştürürken, günümüz tüketim alışkanlıklarını sorguluyor ve moda endüstrisinin sürdürülebilirliğini tartışıyor. Sanatçı; Vancouver Art Galeri, Berlin Performans Ayı, Bimhuis (Amsterdam), Curitiba Moda Haftası gibi uluslararası platformda performanslar gerçekleştirdi. 2014 yılında, ‘What’s the Deal’ (Neler Oluyor?) Avrupa projesi kapsamında, Münih’teki Villa Waldberta’ta misafir sanatçı programına katıldı.
http://musicalsewing.blogspot.com.tr/

Tuçe Erel
Tuçe Erel (1981, Ankara) Berlin’de yaşayan bir bağımsız sanat profesyoneli, sanat yazarı ve küraör. ODTÜ’de Sosyoloji eğitimini tamamladı (2005). Anadolu Üniversite’sinde Sanat Kuramları ve Eleştiri Master programını bitirdi (2009). 2011 yılından 2013 yılına kadar İstanbul’da sanat dergisinde içerik editörlüğü, sanat galerisi asistanlığı yaptı. 2013 yılından beri bağımsız bir sanat profesyoneli olarak sanatçılarla birebir çalıştı ve Türkiye’deki çeşitli sanat dergilerine yazılar yazdı. 2015 yılında, Birkbeck Üniversitesi’nde Sanat Politikaları ve Yönetimi programında küratöryel alt branşta yüksek lisansını tamamladı. Arşiv pratikleri, ekoloji, post-modernite, post-dijital gibi konularla araştırmalar yapıyor. Berlin’de Quiet Cue’da küratöryel ekipte yer aldı. 2017 Ocak’tan beri de Schillerpalais proje mekanında küratöryel ekipte yer alıyor.
http://tuceerel.wordpress.com

1 2

Leave A Reply